Greenpeace!

Gick en snabb runda på stan idag på lunchen, och så kommer en tjej fram och stannar mig och frågar om jag känner till Greenpeace. Jag svarar att jag känner till dom men frågar ändå efter lite information ifall jag har missat något. Så hon berättar lite om bottentrålning och andra miljöfrågor. För er som inte vet vad bottentrålning innebär så är det när man har ett trål (stort fisknätt ungefär) som är lika brett som en lastbil, detta har man på botten av havet och fiskar upp exakt allt som kommer i trålets väg i princip. Ungefär 50% utav det som dom får upp är inte den fiskart dom ska ha så de dödar den arten och kastar i den i havet igen vilket leder till rutten fisk vilket i sig orsakar försurning.
Så jag skrev upp mig på att bli medlem i Greenpeace och få deras tidning och betala in en liten symbolisk summa varje månad. Tycker faktiskt att det är en oerhört bra organisation, och för alla er som tror att dom bara protesterar utan framgång så har, jag fick en liten folder med information om vilka företag som gått med på miljövilkoren som Greenpeace har ställt. Mycket bra faktiskt. Kan nämna fyra företag: Apple, Nokia, SonyEricsson och Samsung.



Auf wiedersehen 

Trashcan

Dela med dig:

Vem du är:
Remember?

Mail: (visas ej)

Din blogg:

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0