Första dagen på resten av ditt liv

Ja ja, I know, det finns redan en massa bloggar som handlar om just detta som denna bloggen är tänkt att handla om. Men denna bloggen blir ändå unik då den kommer att handla om min väg till en sundare livsstil.
Jag har väl aldrig levt sådär överdrivet nyttigt, utan det har alltid varit för mycket utav det goda. Innan lumpen så märktes inte detta lika tydligt då jag tränade regelbundet, men sen efter lumpen så fanns inte motivationen kvar längre. Stod där, arbetlös och utan pengar, då finns det ingen direkt motivation till att göra någonting.
Mitt nuvarande yrkesval har ju heller inte påverkat situationen positivt. Köra lastbil är ju en sak, men sover man i lastbilen 6 av 7 nätter på en vecka så blir det rätt många måltider som äts på t.ex McDonals, MAX eller Burger King. När man dessutom sitter i lastbilen större delen utav dagen så märks det rätt snabbt vad det är för mat man stoppar i sig.

Många som läser detta tycker ju att jag får skylla mig själv, det håller jag helt klart med om. Men jag har nu börjat märka av att min osunda livsstil börjar visa sig på min dotter också, och hon är bara två år. Så det måste bli ändring, och det måste ske NU!

Det största problemet är maten, jag äter fel mat, samt för mycket utav den maten. Finns ingen motivation till att ställa mig hemma och laga nyttig mat, för det finns ju annan mat som går snabbare, dock inte nyttigare, men det går i alla fall snabbare. Nu ska jag ju vara pappaledig i lite drygt tio månader och då passar det ju alldeles utmärkt att passa på att kasta om i matvanorna och börja äta bra, samt passa på att bli av med lite överflödiga kilon. Målet är att gå ner cirka tio kilo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0