Invägning - den svåra sanningen

Var ett tag sedan jag vägde mig så jag får helt enkelt uppskatta min vikt.
Vi kan säga att jag väger någon stanns mellan 95kg och 100kg. Då jag inte har en våg så lägger vi oss mellan och säger att jag väger 97,5kg.
Jag är 183cm lång och ska då ha ett BMI  mellan 19 och 25 och mitt BMI är 29.1 vilket är på gränsen till fetma.

Mitt mål är att gå ner mellan 10 och 15kg. Går jag ner 15kg så hamnar mitt BMI på 24.6 vilket är snäppet under övervikt.

Jag vet om att man inte ska gå efter BMI då det inte stämmer. För man kan ju vara lång och vältränad och därav väga lite mer pga muskler och då stämmer ju inte BMI.

Nåja, vi får se vart detta leder, har i alla fall gjort en matsedel nu som gäller maj månad ut.
Eller, ja, det är snarare min sambo som har gjort matsedeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0