Psykologi!

Det måste vara ett utav mina favoritämnen just nu. Vi håller just nu på med utveckling och det är så himla intressant då man faktiskt märker att de olika utvecklingsteorierna som de har faktiskt stämmer. Oftast i alla fall.
När man tänker efter så är ju dessa personer som kommit fram till detta oerhört smarta. Undrar ifall man tog Freud på allvar när han kom med sina utvecklingsteorier. Nytänkande har ju aldrig varit direkt uppskattat. De skrattade ju säkerligen åt han som sa att jorden var rund och inte platt. Tragiskt.

De visade en ny del igår på Kalla fakta om de stackars gässen som plockas levande för att kunna plockas upp till fyra gånger innan de slaktas. Det är ju ren och skär tortyr och jag förstår inte hur man kan arbeta med det. Sen de som väl plockar gässen får betalt för varje plockad gås så därför gör de så många de kan och så blir ju resultatet därefter, gässen är ju de som lider i slutändan. Att vi inte har kollat upp detta med dunet tidigare. Fast egentligen, vad trodde vi. Att allt dun i våra täcken, kuddar och jackor kom från avlidna gäss som självdött?
Jag blir lika upprörd varje gång jag ser bilder på det, för jag tycker att det är så hemskt att de ska behöva lida för att vi människor ska ha det så jävla bra. Ursäka mitt språk. Men så är det faktiskt. Vi människor ser alltid oss som att vi är det bästa som finns och att allt annat som finns under oss ska veta om det, och leva därefter.

Trashcan
Skrivet av: Soppan

aahaa, den har jag inte hört

2009-02-09 @ 16:07:33

Dela med dig:

Vem du är:
Remember?

Mail: (visas ej)

Din blogg:

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0