Bojkotta att bli gammal?

Tycker synd om de gamla. Först så ska de slita som djur för att bygga upp vårt samhälle så att det ser ut som det gör idag. De har betalat skatt hela sitt vuxna liv. De har gjort allt för att vi som är yngre ska ha det bra när vi växt upp.
Och så kommer vår generation, plus de som är lite äldre, och tar överdrivna priser för dålig mat.
De får betala 45kr för varje måltid, som enligt en som var med i TV4 nyheterna smakar kass.
De har redan så kass pension och så ska de ändå betala så mycket pengar för maten. Det priset de betalar kompenserar tillverkningen flera gånger om.

Jag tycker det är jättedumt att vi ska behandla de gamla så.
Hur kommer det då att bli när vi är gamla?
Tror vi att alla kommer att behandla oss bra då?
Jag tror att vi kommer bli behandlade på samma sätt. För det har ju inte direkt blivit bättre med åren. Visst det har blivit bättre men det är långt ifrån bra idag ändå.

Nej jag tror att jag ska bojkotta hela idén med att bli gammal.
Någon som vill haka på mitt projekt?

Trashcan
Skrivet av: Susanne

Grejen är ju att det är kommunen som tar ut denna avgift för maten och kommunen styrs av 40-talister. Då kan man faktiskt tycka att det är lite konstigt att det inte satsas på bra äldremat när de själva snart är där. Men de har ju redan fullt upp med att bygga pensionärslägenheter och annat trams.

2009-03-17 @ 07:42:32
URL: http://motljuset.blogg.se/

Dela med dig:

Vem du är:
Remember?

Mail: (visas ej)

Din blogg:

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0