December!

November slutade trevligt med lite adventsfirande hemma hos Jönsson familje, lite glögg och pepparkakor, samt lite godis. Lisa började få lite ont i ryggen frammåt kvällen och skulle det bli värre så skulle lhon ringa sin mamma så skulle dom åka in till sjukhuset och kolla upp vad det kunde vara.
Vid elva tiden ungefär tror jag det var på kvällen så hade Lisa så ont i ryggen så att hon varken kunde sitta eller ligga eller stå. Så hon ringde sin mamma så åkte dom in till sjukhuset, dom gick till förlossningen för det kanske kunde ha något med bebisen att göra, kanske värkar?
Men nej, det visade sig att Lisa hade gallsten bara, som låg lite i vägen i kanalerna i kroppen. Jag gick hemma och förväntade mig det värsta, att hon skulle föda i vecka 23+1, en plyttebebis som man inte vet om den överlevde. Lisa ringde vid två tiden på natten och sa att hon skulle ligga kvar där över natten och ringa mig på morgonen.
På morgonen så ringde hon mig när jag var och lämnade Colin på dagis, så efter det åkte jag till henne på sjukhuset och satt där med henne hela dagen, tog verkligen på krafterna för där var verkligen inget att göra där. TRÅKIGT!
Sen så hämtade jag Colin lite tidigare på dagis och så åkte jag, Lisa, Colin och Lisas mamma Eva till Grekiska resturangen på Näsby och åt. Dit kom även Lisas pappa Anders, och Lisas bror Ola med sin dotter Nellie.
Sen somnade vi rätt tidigt faktiskt, fast sen vaknade vi av att Hanna ringde, så sen somnade jag inte förens vid tolv igen ändå, som vanligt!
Lisa kom in och la sig hos mig i morse, första gången på länge, även om det bara varade en halvtimme innan jag skulle upp och lämna Colin på dagis.

Trashcan

Dela med dig:

Vem du är:
Remember?

Mail: (visas ej)

Din blogg:

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0