Alla (?) hjärtans dag

Ytterliggare en onödig konsumtionshögtid. Varför ska det alltid vara en massa högtider som baseras på att vi ska spendera så mycket pengar som möjligt? Så fort det är någon högtid idag så är det ju en massa saker som de försöker tvinga på oss i alla affärer. Fast nu är ju inte Alla hjärtans dag någon direkt högtid i den bemärkelsen som julafton, men ändå. Gick in på Domus innan idag och EN ros kostade 49kr och de var inte ens särskillt fina. Fast priser brukar ju höjas när man vet att folk köper varan ändå.
Kan vi inte göra som så att nästa år så skiter vi helt enkelt i att köpa rosor och dylikt på Alla hjärtans dag? Tror ni att affärerna hade fått upp sina ögon då och kanske insett att se verkligen försöker suga ut oss på så mycket pengar som möjligt?
Man kan ju även fundera på om det är alla hjärtas dag. Jag själv kan ju faktiskt tycka synd om alla de som faktiskt inte har någon och så tvingas de ändå ta in all information angående denna helvetes dag.
Visst marknadsföring kan vara på både gott och ont, men när det gäller Alla hjärtans dag så är det mest på ont enligt mig då dem verkligen tjatar ut hela syftet med dagen. De försöker verkligen tvinga oss att köpa rosor till den personen vi älskar. Behöver vi verkligen en hel dag för att visa vår partner uppskattning? Kan man bara inte göra något vid flera olika tillfällen i stället? Eller är det helt fel?
Kan även tillägga att jag känner att idag så framhäver de hela denna dagen mycket mer än vad de gjorde för sisådär tio år sedan, fast det kanske bara är jag som har fått för mig att det är så?`

Nästa år så tänker jag nog bojkotta hela denna dagen!

Trashcan

Dela med dig:

Vem du är:
Remember?

Mail: (visas ej)

Din blogg:

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0