She drove me to daytime TV

Vart hade vi varit utan bilar...
Och hur hade vi kommit dit?

Undrar ibland hur allt hade sett ut om vi inte hade haft de transportmedel som vi har idag. Tänk om vi enbart hade haft häst och vagn, det hade ju tagit en halv evighet att åka någonstanns. Men vi had eju inte haft samma miljöförstöring som vi har i dagsläget. Och det hade ju varit skönt faktiskt.

Jag känner lite ibland att vi människor har förstört så mycket, så mycket vackert här på jorden, som vi aldrig kommer till att kunna få tillbaka. Vad tänkte vi egentligen när vi upptäckte att vi kunde använda oss utav fosila bränslen? Tänkte vi någongång på konsekvenserna utav detta användande? Eller vi kanske bara tänkte på de nya möjligheter som nu uppkom?
Nu är det ju tyvärr som så att vi inte kan göra något åt detta ju. Vi måste stå vårt kasst och lära utav våra misstag. Det finns ju dem som anser att vi kanske borde försöka bygga en fillial till jorden på månen. Men jag tror att vi nog hade lyckats förstöra denna plats också.
Då i dagsläget får så pass många raporter om växthuseffekt och liknande, varför gör vi då inte MER för att i alla fall skjuta upp det oundvikliga? Eller de som har möjligheten att göra något åt detta kanske ser mellan fingrarna och tänker att nästkommande generation eller generationen efter den kan göra något åt detta och därmed så slipper de nuvarande människorna att tänka på det?
Jag vill ju inte att min dotter ska växa upp i en så pass osund miljö som vi faktiskt har idag. Varje dag så går jag med en stor skuld i mitt bröst om att min dotter tyvärr kommer att leva i en miljö som inte är bra för henne på något sätt. Men vad kan vi göra?
Kan någon vara så vänlig och ge mig ett svar?

Trashcan
Skrivet av: David Wra

"Vi får använda samma kreativitet som vi hade till att förstöra världen för att rädda den"



Tror minsann jag spanade dig på stan i söndags! Hoppas du har det bra.



/David

2009-02-09 @ 22:39:44

Dela med dig:

Vem du är:
Remember?

Mail: (visas ej)

Din blogg:

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0